کد مطلب:171853 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:267

زینت آفرینش
مرحبا بك یا ابا عبدالله! یا زین السموات و الارضین. [1] .

آفرین بر تو ای ابا عبدالله! ای زینت آسمان ها و زمین ها!

رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم

روزی ابی بن كعب نزد رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم بود كه امام حسین علیه السلام وارد شد و حضرت صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:

آفرین بر تو ای ابا عبدالله! ای زینت آسمان ها و زمین ها!

ابی بن كعب پرسید:

آیا غیر از شما كسی زینت آسمان ها و زمین ها است؟!

پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:

ای ابی! قسم به كسی كه مرا به پیامبری مبعوث فرمود، بی گمان حسین در آسمان والاتر از زمین است؛ در سمت راست عرش الهی نوشته اند كه او چراغ هدایت، كشتی نجات، پیشوای نیكی، بركت، عزت، علم، فخر و ذخیره الهی است. بدون شك خداوند متعال در او نطفه ای پاك و مبارك قرار داده و دعاهایی به او آموخته كه خواننده آن دعا را خداوند متعال با حسین محشور كرده و حسین او را در قیامت شفاعت نموده و از مشكلاتش ‍ برهاند و دین اش را اداء و امورش را آسان راه صحیح را بر او آشكار و بر دشمنان پیروز نماید و عیبش را پوشانده نگهدارد.

بعد از درخواست ابی بن كعب، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آن دعا را به او آموخت و فرمود:

بعد از نماز در حال نشسته بگو:

بارالها! بطور یقین به كلمه ها و پیمان گاه های عرش و ساكنان آسمان ها و انبیاء و رسولان تو مسئلت دارم كه دعای مرا اجابت فرمایی؛ كار مرا دشواری فرا گرفته و از اینرو از تو می خواهم كه به محمد و دودمان او درود فرستی و مشكلم را آسان گردانی. [2] .

در این صورت بی گمان خداوند متعال كار ترا آسان نموده و ترا شرح صدر عطا كرده و لا اله الا الله را هنگام مرگ برای تو تلقین كند. [3] .


[1] عيون اخبار الرضا 1/60 و بحار الانوار 36/204 و مستدرك الوسائل 5/86.

[2] اللهم اني اسئلك بكلماتك و معاقد عرشك و سكان سمواتك و انبيائك و رسلك ان تستجيب لي فقد رهقني من امري عسرا فاسئلك ان تصلي علي محمد و آل محمد و ان تجعل لي من امري يسرا.

[3] عيون اخبار الرضا 1/60.